2. Dünya Savaşı’nın hemen öncesinde 1939
yılında kaleme alınıp savaşın başlamasıyla ilk gösterimini kendi toprakları
dışında (Zürih’te) yapmış bir oyundur Cesaret Ana ve Çocukları. Brecht, 21. yüzyılın en yenilikçi
yazarlarından biri olarak karşımıza çıkmaktadır. Kuşkusuz bu yenilikler içinde
adeta adıyla özdeşleşmiş “epik tiyatro”, klasik dramın ötesine geçebilmiş en
önemli yeniliklerin başında gelmektedir.
Açıkçası epik tiyatroyu siyaset ve
ideoloji bağlamından koparmak mümkün değildir. Dolayısıyla hem bu anlayışın
yaratıcıları hem de izleyicilerini belirleyen en önemli unsurun esasen bir
ideolojik kimlik, toplumsal eleştiri gibi noktalar olduğunu belirtmek gerekir.
Bu ideolojik şekillenişin de vazgeçilmez ögesi de kuşkusuz Marksizmdir. Başka
bir deyişle Marksist olmayan bir epik tiyatrodan bahsedilemez.